Tråd: Angi en nabo
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-17, 09:56   #10
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Angi en nabo

Jeg innser etter å ha lest litt om dette nå, at jeg egentlig ikke har tenkt så mye over dette før. Men dette forbudet mot å reise til hjemlandet, det gjelder for bestandig så sant man ikke har søkt om norsk statsborgerskap? Eller tar jeg feil?

De fleste flyktninger jeg kjenner privat og via jobb søker om norsk statsborgerskap så snart de har mulighet til det, men det er jo helt sikkert en del som ikke ønsker dette og de har i praksis reiseforbud til hjemlandet resten av livet? Jeg forstår logikken i dette med at beskyttelsesbehovet skal være reelt, men det blir ikke meg som angir en afghaner med lovlig opphold som reiser hjem for å besøke familien etter x antall år i Norge, uansett statsborgerskap.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat