Tråd: Angi en nabo
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-17, 09:54   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angi en nabo

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Greia er jo at de som bryter vilkårene for opphold i Norge, strengt tatt ikke har krav på å være her. Så jeg skjønner hvor dette kommer fra.

Det skjønner jeg, men på samme måte så skal de som ansetter svart strengt tatt ha en bot, de som utnytter NAV strengt tatt bli fratatt rettigheter etc. Jeg tror rett og slett ikke folk flest har innsyn nok i andres liv til å angi med rette, og jeg syns ikke dette skal legges på privatpersoner, så sant det ikke er snakk om liv og helse. Og det gjelder alle, ikke bare familier med opprinnelse i et annet land. Jeg syns ikke på none måte angiveri er riktig vei å gå, og spesielt ikke i saker som dette som er såpass sensitive. helt enig med deg i at det blir Big Brother. Skrekk og gru.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Da er det bedre med generell utreisekontroll, tenker jeg. Dvs. at man i passkontrollen, ved utreise fra Schengen, også registrerer endelig destinasjon. Og at man etablerer systemer for å sjekke at folk faktisk har det beskyttelsesbehovet de påstår å ha.

Jupp, dette er evt. måten å gjøre det på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat