Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-15, 15:14   #84
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor billig kan jeg få en bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor skal en automatisk girkasse være et større usikkerhetsmoment enn en girkasse? Er ikke det bare en europeisk myte, fordi vi ikke er så vant til automat? Da syns jeg det er et bedre argument at utvalget biler blir større.

Selvfølgelig hadde jeg lært meg å gire igjen i løpet av et par kjøreturer, men jeg ser ikke vitsen. I Oslo er det helt bortkastet med gir (hvertfall for oss som ikke bor i Holmenkollen), og det er det i grunn på de motorveiene jeg kjører også.

Men takk for heiarop og at du har trua!

Automatkasser, spesielt nye moderne, er veldig mye mer komplekse enn eldre automatkasser og ikke minst manuelle kasser. Når det her blir feil blir det gjerne spesialister som må utføre reparasjoner. Gjerne ender man opp med ny kasse eller overhalt kasse.

Kunne i utgangspunktet nå gjerne tenkt meg automatgir. Men noen faktorer som spiller inn. Bilen vi nå kjøper regner vi med å ha når den yngste skal begynne å øvelseskjøre. Videre måtte det evt. bli en annen bil da den vi valgte ikke hadde kombinasjon av 4WD og automatgir.

Samtidig har vi et bruksmønster der det ikke betyr så mye. Skulle jeg stått å stampet i kø daglig er det ingen tvil om at automatgir hadde støtt høyere på prioriteringslista.

Man kan også merke seg at en del biler ikke har like høy tilhengervekt med automatgir. Jeg hadde vel også vært litt mer betenkt å kjøpe automat av noen som har brukt bilen mye til å trekke litt tyngre henger/campingvogn.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat