Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-18, 20:20   #19
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.171
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger å bli bedre til å lage saus

Bortsett fra i tomatsaus bruker jeg aldri noe søtt i saus (i tomatsaus er det gjerne ei klype sukker eller ekstra mye gulrot), og har aldri fått kommentarer på at sausen er for lite søt.
Jeg koker god kraft av bein og avskjær og gode grønnsaker.
Å venne av med at saltsmak er dominerende er essensielt. Er man vant til posesaus så er den rik på salt og umami og en heimelaga saus uten dette vil fremstå som tam.
Jeg synes fett og syre er den aller beste smaksforsterker og det lille ekstra jeg tilsetter for at sausen skal bli så god som jeg liker.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat