Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-10, 22:18   #147
OlaDunk
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 37
OlaDunk er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men kan du ikke snart klargjøre om du mener at det er selve infertiliteten som er en uønsket arvelig egenskap, eller om du mener at infertilitet korrelerer med andre uønskede arvelige egenskaper? Og fortelle oss hvordan du dokumenterer dette?

Sorry at jeg svarer så treigt.
Jeg mener at man ikke skal videreføre gener som åpenbart "ikke ønsker" å bli videreført for å si det litt mer fra levra. Hva som er for mye feil og for lite feil vet jeg ikke, jeg synes bare det er dårlig gjort å "avle" på dårlige gener som har ført til at vedkommende ikke er forplantningsdyktig lengre. Så eventuelt avkom har risko for å arve de samme feilene. Er dårlig sædkvalitet som følge av gener dumt, ja spør du meg, er dårlig sædkvalitet som følge av at man er proffosjonell syklist dumt? når man i utgangspunktet var helt bra? nei, det er ikke genetisk, men stortsett da, så ordner det seg selv , med at man stopper å sykle like mye for en stund.

Men i bunn og grunn, så betyr min mening like mye som din mening. Vi lever i et demokrati, heldigvis. Jeg bare lufter hva jeg mener, høyt.

OlaDunk er ikke aktiv   Svar med sitat