Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-20, 06:16   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: PC for VGS-elever?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Der jeg jobbet forrige skoleår fikk ikke elevene bruke egen pc. Jeg husker ikke helt hvorfor, men det hadde noe med rettigheter på nettverket å gjøre. Ved prøver kan vi lærere stenge nettverket for elevene i vår gruppe, så jeg tipper det har sammenheng med det.

For de som ikke tillater Bring Your Own kan det ha med det å gjøre, ja. At man trenger administratorrettigheter på alle maskiner, det kan også ha med programlisenser eller backup å gjøre. Noen tillater Bring Your Own, noen ikke. Etter de diskusjonene jeg har hatt med de som administrerer det, er det to ulike modeller for å styre IKT i skole, med fordeler og ulemper, men de settes visst opp på ulik måte, slik at om enkelpersoner skal ha med egen i et system som ikke er rigget for BYO, blir det fort problemer for den som gjør det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat