Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-12, 10:36   #59
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV til besvær?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nesten alt av t-etat sine system er på gammel teknologi, infotrygd f.eks. er fra 1978. NAV har bedt om og fått bevilget en drøss med penger for å modernisere disse, dette arbeidet er ikke i nærheten av å være ferdig. (Faktisk så er mye av det ikke engang startet.)

Og jada, de fungerer sånn noenlunde, og heldigvis ser ikke brukerne (de ansatte) så mye til det, men det koster noe enormt i bakkant å holde dette gående. Det er ikke så veldig lenge siden man så nyhetsoppslag på ansatte som klaget på tilgjengelighet på system, man fikk ikke logget seg på, man ble hivd ut etc.

Infotrygd er jo noko av det finaste! (Nei, eg er ikkje gamal trygdedame) Eg har full forståing for at det nok er slitsomt å drifte alt dette altså, absolutt, men mitt inntrykk er at programma fungerer greit for brukarane av dei, dersom ein tek seg tid til å lære dei! Men, det tenker eg jo er sjølvsagt.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat