Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-22, 16:47   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.582
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppspositivisme, bare for overvektige?

Det gjelder vel i utgangspunktet alle kropper, men så har det seg jo engang slik at det vestlige skjønnhetsidealet i lang tid har vært "jo tynnere jo bedre", og at derfor har vært tykke kropper som har vært sett på som mindreverdige, eller i alle fall mindre attraktive, og derfor opplever mest diskriminering. Derfor blir det mest fokus på overvektige. Men i tillegg har det vel også vært litt fokus på kropper med diverse funksjonshemminger.

Det blir vel litt på samme måte som BLM. Selvsagt er man imot diskriminering generelt, uansett hudfarge, men siden det er svarte som har vært, og fortsatt er, mest utsatt for diskriminering, så er det også det kampanjen retter seg aller mest mot.

Jeg for min del mener at det er alt for mye fokus på kropp og utseende generelt, i samfunnet. Jeg synes disse kampanjene med fordel kunne jobbe mot at man heller skal legge mer vekt på andre egenskaper ved folk. Ikke fokusere enda mer på kropp, bare kropper med en annen fasong. Alle disse kampanjene bidrar bare til å styrke holdningen om at det aller viktigste ved et menneske er hvordan man ser ut.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-03-22 kl 16:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat