Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-19, 14:15   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil begynne å bake brød

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

https://trinesmatblogg.no/recipe/eltefritt-speltbrod/

Denne lager jeg ofte men jeg «bretter» ikke deigen på melet bord. Jeg bare tar slikkepotten og bretter deigen i bollen mens ovnen varmes opp.

Jeg har også sluttet med den der brettingen på benken, når jeg baker surdeigsbrød, og sliter litt med å forstå poenget med det, helt ærlig...

Jeg har blitt helt fortjust i surdeigsbaking (se egen tråd) og har forenklet og forenklet prosessen. Nå satte jeg en deig i går kveld, vendte slikkepotten rundt i den noen ganger i dag morges, skal gjøre det samme når jeg kommer hjem fra jobb, og så hiver jeg den over i varm jerngryte i tide til kvelds i kveld. Så enkelt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat