Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-17, 16:42   #81
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Det ble SV. Føles helt riktig, selv om det var rart å ikke ta AP-lista for første gang i et stortingsvalg.

Dere som skrivet at alle norske partier ønsker en velferdsstat har helt rett i det. Men en velferdsstat kan utformes på ulike måte og hvor mye velferd til hvilke grupper, vil selvfølgelig være ulikt fra parti til parti.

Det fnyses av at FRP er de som ønsker minst velferd, men det er det i beste fall kunnskapsløst å fnyse av. FrP er det motsatte av et sosialdemokratisk parti, de er et liberalistisk parti som vil ha lave skatter og avgifter. En kan ikke stemme på et parti som vil ha lave skatter og avgifter og samtidig tro at staten skal by på like solide velferdsytelser som under styre av sosialdemokratiske partier som ønsker høye skatter og avgifter. FrP snakker som om de var et sosialdemokratisk parti, og de lover lave skatter og super velferd i samme åndedrag. Det synes jeg er uredelig.

Jeg tror vi får det aller beste samfunnet ved å betale inn nok skatt til å ta vare på alle som trenger velferdsytelser. Også håper jeg på riktig mange stemmer til Rødt, SV og Mdg så vi får ordentlig fokus på miljø.

Godt valg!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat