Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-15, 01:26   #12
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye koster det å ha hund?

Tja det kommer så ann på gitt.

Forsikring har jeg i AGRIA.
Jeg har 4 avlsforsikret tisper, som jeg betaler totalt 5400kr for, alle 5. Husker ikke helt inviduelle prisen. Men greit å huske man får 10% rabatt om man er medlem av NKK.

Bil bur
Der har jeg dobbelt herkules bur til 6500. Dette kan gjøres så mangt billigere. For en tusenlapp kan du få ett godt bur, om du er å lusker på finn feks. Men lurt å være kjapp, siden det går fort der.

Mat
Her er det jo også veldig forskjellig. Min rase fungerer generelt sett best på royal canin, og siden jeg har oppdretteravtale så får jeg 20%. Men med 5hunder, samt ett kull i ny og ne, så går det vel ca 1000 lapp i mat til vanlig. Nå er det 3 forskjellige fortyper i hus, siden en er på slanking og en er på feitekur. Så det er nok per idag en 1800kr i mat, da spesialforene koster ekstra.

Veterinær
I forhold til forsikringen har jeg 1200kr i fast samt 15% bevegelig egenandel. Nå har jeg kun hatt behov for å bruke den 1 gang, i forbindelse med ett keisersnitt som kom på 18000kr.
Utover det koster veterinær ca 600kr i året per hund i vaksiner og helsesjekker. Så lenge ingenting skjer så er det ikke dyrt

Utstyr
Her får du MYE billig og vel så bra på ebay faktisk. Så hvis du planlegger i litt god tid, kan du få senger, halsbånd, turbånd, seler osv osv, il 1000kr og da har du fått mye. Jeg kjøpt ting til valpepakkene mine der. Og da får valpekjøperene med seg ett teppe, leke, halsbånd, turbånd, blinkelys til mørket og litt annet småplukk, og det koster med knappe 100kr per valp. Så det anbefales. Ingenting å si på kvaliteten heller.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat