Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-09, 11:03   #79
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men hva er det du mener? At menneskers rett til å utøve sin kultur / skikk / tradisjon alltid skal stå høyere en menneskerettigheter som lik rett til utdanning. Jeg snakker da om noe så konkret som at jenter ikke har lik rett til utdanning (i Europa).

Jeg tror vi diskuterer litt forbi hverandre Lisa, for jeg er helt enig i deg hvor stort dette problemet er og hvor alvorlig det er. Men hvordan man skal løse det, er vel heller det vi er uenige i.

Og jeg er helt enig i at utdannelse trumfer alt av religiøse pålegg, det skal ikke spille noen rolle hva religion sier i forhold til skole.

Jeg synes for eksempel at det skal være lovpålagt å delta i gymnastikktimer, også for innvandrerjenter. Absolutt ikke godtatt at de ikke møter opp, og sterk reaksjon på det.

For den saks skyld synes jeg det er mer interessant å innføre skoleuniformer hvor barna er likt kledd. Det kan man innføre et lovverk for. Men det er ikke det samme som å forby enkelte klesplagg for voksne.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat