Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-17, 08:41   #74
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har allerede begynt å innprente fireåringen min at han skal spørre om jenter, og gutter, har lyst på klem eller kyss før ham gir det. !


Samme her. Det var et tema som var spesielt ofte oppe en periode lillebror hadde hvor han hadde en tendens til å "overfalle" lillesøster, holde henne fast, klemme og kysse henne. Man mente det godt, men hun likte det ikke og det var viktig å lære ham at det er hun som bestemmer over kroppen sin.

Dette minner meg om en amerikansk blogg jeg leser hvor dette temaet kom opp tidligere i år. Hun nevner bl.a. at mange foreldre, inkludert henne selv, ofte spør barna om å få en klem eller kos, men hvis barna sier nei reagerer mange med å sette opp et liksom-lei seg ansikt, sur munn eller maser videre om klemmen. Og hun sa at nå skjønte hun plutselig at dette var helt feil. Selv om reaksjonen er tøysete ment ville hun ikke lære barna sine at den normale måten å reagere på avvisning er å bli sur eller lei seg eller prøve å overtale den andre. Man skal respektere et nei og la det være.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat