Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-20, 10:17   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Konspirasjon eller reell grunn til bekymring?

Nyhetene fra USA de siste månedene har i stadig større grad tydet på at høstens presidentvalg ikke kommer til å bli lett å gjennomføre på en demokratisk og trygg måte. Trumps motstand mot poststemmer midt i en pandemi, meldinger om tilsynelatende strategisk nedleggelse av posttjenester og de siste ukene har Trump nektet å love en fredelig maktovertakelse etter valget. Gårdagens TV-debatt der Trump nektet å fordømme høyre-ekstrem vold og tvert i mot sendte en direkte melding til det som ser ut til å være noe i nærheten av en paramilitær støttegruppe (Proud Boys) om å "stand by", samt nyheter om at Trumps valgapparat vil organisere "overvåking" av stemmelokaler i 13 vippestater tyder mer og mer på at man er villig til å gå svært langt for å holde på makta. Det snakkes om redsel for borgerkrig, og jeg må innrømme at selv om jeg lenge har prøvd å si til meg selv at dette er overdrivelser så vet jeg ikke lenger om jeg tror på det. Hva tenker andre? Hvor ille kan det bli, sånn innenfor realistiske scenarier? Og hvilke konsekvenser vil det få?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat