Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 17:21   #58
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å leve uten bil

Må du ha bil for å klare hverdagen? Hvorfor?

Ingen av oss har lappen, og det går helt strålende. Vi bor nokså landlig til, men med et bra kollektivtilbud. Jeg ville spart veldig lite tid på å kjøre bil til jobben, og mannen satser på å finne seg jobb i nærområdet. Barnehagen ligger rett utenfor huset og matbutikken/posten er 3 min unna.

De få gangene i året vi virkelig trenger å bli kjørt, allierer vi oss som regel med svigerfar som jobber i Oslo og uansett må kjøre gjennom der vi bor for å komme seg hjem. Ellers tar vi taxi hvis vi har handlet mye, men det er faktisk ganske sjelden.

Hvordan gjør det å ha bil livet bedre/lettere?

Sikkert mye kjekkere å komme seg ut en regnfull søndag (når kollektivtilbudet er veldig dårlig) og å ta f.eks.en IKEA-tur iblant.

Hvilke negative sider har det å ha bil?

Når jeg var yngre og mer idealistisk var miljøet hovedgrunn til at jeg ikke ville ha noe med bil å gjøre. Nå er det vel hovedsaklig pengene som er spart som er hovedgrunnen. Noe som også er viktig for meg er at jeg vet at hvis jeg hadde hatt bil, hadde jeg brukt den. MYE. Sånn er det med de fleste jeg kjenner- de kjører til butikken, uansett hvor lite de trenger og hvor nær den er. Jeg hadde kanskje kjørt ungene til skolen også- og i grunn er jeg glad for at de blir nødt å gå selv.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat