Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 15:26   #50
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å leve uten bil

Må du ha bil for å klare hverdagen? Hvorfor?
Vi bor sånn til at vi må kjøre. Det er over 4 km til skole, trening, barnehage og butikk. Over 1 mil til posten. Kollektivtrafikken er dårlig utbygd. Hvis jeg skulle ha kjørt kollektivt til jobb på morgenen måtte jeg først gått 1 km til bussholdeplassen, tatt bussen, så toget, for å så gå 2 km til jobben. Jeg kjører dit på 17 min. Regnestykket blir enkelt. Samme runden hjem igjen men da måtte jeg fortsatt innom sfo. Så vente på bussen for å ta den hjem. Det er ikke mulig å gå hjem pga manglende gangvei. Jeg går ikke langs en trafikkert vei uten mulighet til å gå andre steder enn i veibanen med en vilter 6-åring. Møtes bussen og en bil må man hoppe i grøfta. Snø gjør alt verre. For å ikke snakke om at jeg har vakter som starter kl 8 på søndager og første buss ved 10-tiden.

Hvordan gjør det å ha bil livet bedre/lettere?
Hadde ikke vært mulig å bo her, 2 mil fra Oslo uten bil.

Hvilke negative sider har det å ha bil?
Miljøet er en ting, en annen side er kostnadene.

Hva kunne fått deg til å slutte med å bruke bil?
Da måtte jeg ha flyttet slik at jeg bodde mye mer sentralt og et sted med godt utbygd kollektivtilbud.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat