Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 14:21   #45
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å leve uten bil

Må du ha bil for å klare hverdagen? Hvorfor?

Ja. Slik vi bor nå, må jeg det. Hvis jeg ikke har egen bil, kan jeg ikke jobbe, uten å gå et par mil til jobb hver dag, hvor jeg skal levere unger på veien.

Hvordan gjør det å ha bil livet bedre/lettere?

Vel, det gjør det mulig å jobbe, å levere unger osv. Nå har vi alltid bodd skikkelig på landet, så det har utenkelig å være billøs. Ser på de som har barn, men ikke bil, de sliter, har hjelp fra andre hele tiden, jobber ikke osv. Helt utenkelig. Å bosettte seg annet sted er like utenkelig. Med mindre vi kan bruke parken ved rådhuset til beite for kyrne om sommeren da.

Hvilke negative sider har det å ha bil?

Det koster. Og det tar ofte en del tid ifbm reparasjoner.

Hva kunne fått deg til å slutte med å bruke bil?

Godt kollektivtilbud. Men det er ikke mulig slik vi bor. Her går kun skolebuss på morgenen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat