Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-12, 09:55   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en bunadsvalgstråd

Den var enkel, litt uvant for meg, jeg har vel i grunnen aldri sett den før. Jeg ville aldri aldri ha kjøpt spesifikt bunadsølv til en liten jente som har flere valgmuligheter og dermed låst henne til en spesiell bunad lenge før hun kan velge selv. Hvis farmor syr og betaler, så er det ikke så mye dere kan gjøre annet enn å ta i mot eller være diplomatiske og lure.

Har dere tilknytning til Troms? Nordlandsbunaden er den kjedeligste bunaden i hele Norge, så den ville jeg aldri valgt, men hver sin smak. Jeg liker bunader med mer folklorepreg, de er mye morsommere og har gjerne flere variasjonsmuligheter.

Forresten: Jeg gir ikke mine jenter særlige valgmuligheter. Så sant de blir omtrent som meg i størrelse, så kommer de til å arve bunader etter min mormor og meg og bruke dem til de er ferdig utvokst og voksne. De skal få bunad ved en passende anledning etter fylte 20, som de har tenkt godt igjennom. De kan velge mellom mange ulike og de må kjenne skikkelig etter, tenker jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 21-05-12 kl 10:00.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat