Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-09, 11:50   #32
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor går folk på jobb når de er syke?

Jeg tror mange føler seg uglesett om de er borte fra jobb, og går på jobb selv om de er syke.

Min eksmann har en arbeidsgiver som ikke blir blid om de ansatte er sykemeldt. Han er av den typen som mener man bør gå på jobb uansett. Når de ansatte er sykemeldt, så ringer han dem daglig og presser på for å få dem tilbake på jobb. En ansatt brakk beinet i fjor og var innlagt på sykehus noen dager. Da ringte arbeidsgiver til sykehuset og spurte når han kom tilbake på jobb. Det er å tråkke over en grense mener nå jeg.

Jeg ville aldri taklet en slik arbeidsgiver og skjønner ikke at eksen holder ut, men det er ikke alltid like lett å finne seg ny jobb heller.

Man må nærmest være døden nær om sykefravær skal bli godtatt og respektert av sjefen. Ansatte som har lite fravær blir roset opp i skyene.

Det at de ansatte kan smitte andre tror jeg ikke han ser på som noe problem.

Så generelt sett tror jeg at noen føler seg uglesett og er redd for sjefens reaksjon om de sykemelder seg, og noen skal nok også forsøke å være helt.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat