Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-09, 18:40   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Scooter og bykjøring

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har kjørt scooter i flere år, og det er genialt i bykjøring. Jeg bruker 35 min på å gå hjemmefra og inn til sentrum i morgenrushet, jeg bruker 30–40 minutter på å kjøre bil, og jeg bruker 7 min på å kjøre scooter.

Vær dog oppmerksom på at toppfarten på en (lovlig) scooter er 45 km/t, noe som gir deg en del utfordringer hvis du må kjøre lange strekninger på veier der biler kjører i 50+. Jeg vet selvsagt at det er lett å trimme/klippe plomberingen på en scooter, men hvis du bor sentralt i Oslo, vil jeg ikke anbefale det. Jeg vil egentlig ikke anbefale det uansett, siden det både er forbudt og en scooter ikke egentlig er egnet for veldig høy fart, men i de større byene har politiet begynt å gå mer effektivt til verks mot ulovlige scootere de senere årene, og siden det er veldig lett å avsløre om man har tuklet med scooteren, så er det stor sjanse for å bli stoppet å få en bot.

I klassisk bykjøring/rushtrafikk, der høy fart virkelig ikke er et problem, er scooter virkelig en genial måte å komme seg til og fra jobb.

Jeg trenger ikke kjøre noe særlig på veier med 50-sone. Jeg må kjøre igjennom sentrum, men det er også det verste. Ellers kan jeg klare holde meg til småveier.
Jeg tror nok ikke jeg kommer til å trimme den nei. Eneste som kan være dumt er at jeg bor på en "topp" som er bratt å komme seg opp til, men jeg satser på at det skal gå greit....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat