Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-13, 21:21   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.438
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva som er best av digre multinasjonale selskaper som riktignok ansetter noen, men sørger for at lokale cafeer, hotell og butikker går dukken eller at de familieeide butikkene, cafeene og hotellene overlever, mener du?

Altså, jeg skjønner at man ikke greier å være miljøvennlig (i ordets bredeste forstand) på alt, og reise for å oppleve lokale miljøer er et av mine hjertebarn, så takk til både Apan og Katta som har forsøkt å forklare. Jeg greier nok ikke ha det bredeste og mest forståelsesfulle perspektivet på akkurat dette. Jeg skal ikke påstå at jeg skjønner noe mer heller, men jeg spør ikke for å være frekk altså. Jeg syns bare det er så skrekkelig trist at man ikke bryr seg mer om verden rundt seg, og å bli kjent med andre kultururer, mennesker og miljøer.

Jeg tror jeg skjønner hva du forsøker å si, Tallulah. Jeg og en eks kjæreste var på cruise i karibien da jeg bodde i USA. De fleste av måltidene ble da spist om bord på cruiseskipet, mens et par ble spist på stranden (i regi av cruiseselskapet, jadda). På St.Thomas spiste vi lunsj på en bitteliten restaurant (kan knapt kalles det) hvor kun de lokale gikk. Det var utrolig hyggelig! Toalettet var i bakgården husker jeg. Vi var og innom en baker som laget brød i sånn stor gammeldags ovn til lokalbefolkningen. Det var på St.Lucia. Kanskje går det en med en miks når man er på ferie?

Mine to barn har ikke vært i Syden og kommer neppe dit med det første heller, men hadde vi reist kan jeg se for meg at det hadde blitt noe AI pga. at det er lettvint. Det er ikke noe jeg foretrekker, langt fra. Jeg hadde akkurat med meg 8-åringen til London, kun vi to, i 5 dager, mens besteforeldre passet yngste. Vi to spiste selvsagt alle måltider ute, på lokale restauranter, ingen kjeder, og storkoste oss. Hun fikk velge hva hun ville spise, fikk bestille på engelsk og syntes det var stas. Hun synes mat er godt, og da kan man gjøre slik. Det hadde aldri gått om yngste var med.......

De siste to somrene har vi vært i Danmark på ferie, eks har også vært med. Vi skal til Danmark i år og, med eks. Vi har spist de fleste måltider i leilighet pga. kresen yngstemann og en eks med litt spesiell diett. Greit, ikke det jeg ville foretrekke, jeg synes det er fint å gå på restaurant, velge ut fra en spennende meny og få lekker mat, men med en kresen, urolig 3-4 åring er det lite gøy. Det er en tid for alt tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat