Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-17, 10:20   #360
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ny i tråden, jeg er litt periodeleser.

Akkurat nå leser jeg Jon Michelets krigsseilerserie, den første boka ("Sjøens helt - skogsmatrosen").

Den er lett og greit skrevet, og han vet virkelig hva han skriver om, så det er veldig lærerikt. Han har gjort en hel masse research og har IKKE TENKT Å LA NOE AV DET GÅ TIL SPILLE!!!, så boken er stappet med odde faktaopplysninger maskert som samtaler mellom to av styrmennene eller anekdoter fra en sjømann til en annen eller et brev hjemmefra eller hva det er. Det blir helt komisk når du først legger merke til det, som en lengre utledning om fargefilmprodusenter:




Og helt ut av det blå:


I tillegg til masse krigshistorie, skipsfakta, geografi, osv., men det blir de helt odde opplysningene som han bare MÅ dele som blir mest komisk. Veldig gjenkjennelig for hvordan mitt eget hode virker.

Nå fikk jeg nesten lyst til å lese de bøkene likevel. Mutter'n har fått dem av oss og anbefaler dem veldig til meg.

Selv leser jeg Buffy sesong 10 og fortsatt Mississippi av Mark Twain. Den siste leser jeg bare på vei til og fra jobb, når Helten ikke er på samme tog.

Strå er ikke aktiv