Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-15, 22:42   #573
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Jeg har nå sett


(Kilde: youtube.com)
som en av deltakerne i denne tråden (via sin blogg) henviser til som en (del av?) forklaringen på hvorfor hun ble veganer. Hun har beskrevet dette i denne tråden og linket til bloggen men jeg finner det ikke igjen, så jeg tillater meg å gjøre det samme.

Denne filmen blir like mye propaganda som hva som helst annen propaganda for meg. Presentatoren er karismatisk og overbevisende, han er god til å snakke og vet mye. Men det legges premisser som er ytterst tvilsomme og benyttes "fakta" som ganske sikkert kan diskuteres. Det brukes svært sterke virkemidler (bl.a. filming av dyremishandling og argumentasjon som formidler at det er dette som er normalen). Dette minner mer om et (forsøk på) vekkelsesmøte enn noe annet og jeg synes det er uforståelig at noen kan bli kategorisk omvendt til fullblods veganer kun av å se dette.

At det er lurt å begrense inntak av kjøtt av mange grunner og å tenke bærekraft slik som velformulerende sjeler flere ganger har nevt i denne tråden er jeg ikke det ringeste i tvil om.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat