Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-19, 14:09   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokosttips til barn som ikke er sultne?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det er stor forskjell, men selv de usunne typene er bedre enn ikke å spise noe, hvis det er alternativet. Så får man heller være desto sunnere resten av dagen.

Er det virkelig det? Jeg tror ikke nødvendigvis det stemmer. Jeg er ikke noe frokostmenneske, og har ikke spist frokost siden foreldrene mine mistet oversikten i løpet av tidlig barneskole. Jeg er utpreget B-menneske, og kroppen min er egentlig ikke klar for noe, ei heller mat, før i lunsjtid. Jeg har fungert strålende i alle år med å droppe frokost (god konsentrasjon, gode karakterer, fin fom), og ingen skal få meg til å tro at å spise noe usunt hadde vært veldig mye bedre? Jeg får meg ikke til å tro at tidspunktet på dagen for måltidene er viktigere enn hva næringsinntaket består av, og jeg har lest mye som tyder på st «alle må spise frokost» like gjerne er et skapt behov som et reelt. Overvekt er et langt større problem enn underernæring, så å lære barn å spise også når de ikke er sultne, det har jeg ingen tro på at har noe for seg, når de samlet sett spiser ok i løpet av døgnet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat