Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-15, 08:54   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prosjekt enda et soverom

Den ene delen av huset vårt, i 2 etasje inneholder et stort rom som ikke er isolert inn. Fra gammelt av kalte de dette loftet, og det ble dermed brukt som lagringsplass. Det har vi også brukt det til, men nå skal det endre seg. I løpet av helgen skal absolutt alt ut derfra. Og her snakker vi vårt rot, forrige generasjonens rot med ymse jeg ikke helt har oversikt over, og også noe etter forrige generasjon der igjen. Jeg aner ikke hvor vi skal gjøre av alt, egentlig. Regner med at det som tåler litt kulde og eventuell fuktighet bæres i kjelleren, mens papirer, klær og så videre må plasseres litt rundt omkring.

Mandag kl 10 starter mannen og en venn av familien med å lage gulv her (det er ikke gulv som kan gås skikkelig på hele veien. Og så skal dette digre rommet deles i to. Den innerste delen blir lagringsplass, forhåpentligvis nå med en del mindre å lagre, sortert og med full oversikt. Vi er litt usikre på hvor mye/om vi isolerer lagringsdelen.

Den andre halvparten skal isoleres inn skikkelig, og bli soverom til yngste vår, som fortsatt sover inne hos oss. Evt at vi tar det nye rommet og hun det vi har nå, fordi det antakelig vil være litt større.

Stort prosjekt! Vi aner ikke helt hvor mye det vil koste. Vi har et budsjett på ca 40', og håper vi i allefall får ferdig selve innbyggingen/isoleringen av rommet, vegger og gulv for den summen. Det skal også byttes vinduer der oppe, vi vet ca pris og det må inn i budsjettet. Elektriker må vi antakelig ta utenom senere. Det er ikke strøm der oppe nå.

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder underveis. Det spennende er at jeg reiser bort fra Søndag-Onsdag, og dermed ikke får med meg prosessen fra starten av. Det er to raske mannfolk som skal jobbe, så det har antakelig skjedd masse når jeg kommer hjem på Onsdag.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat