Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-19, 00:50   #164
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det egentlig vanlig at folk som er siktet får reise til USA - får man lov av norsk politi, og av USA??

Jeg vet ikke, så er spent på om det kommer noen å korrigerer meg. Fra norsk politi sin side så er det jo to ting som teller under en siktelse: Hvis man er redd at vedkommende kan ødelegge for etterforskningen (ødelegge bevis, true vitner etc) så blir vedkommende varetektsfenglset (han der ex-soldaten som skjøt og dumpet kona etter hun ville gå fra ham var vel varetektsfenglslet til han ble siktet). Eller hvis de er redd for at vedkommende skal stikke av. Eirik Jensen er jo for eksempel helt fri, og har så vidt jeg vet feriert i utlandet (Sverige, så ikke så veldig eksotisk). Når det gjelder innreise til USA - USA vet vel ikke om folk er siktet eller ikke? Det er jo kun strafferegisteret som kan medføre problemer med visum, dvs etter de er straffet.

I praksis er jo folk som er under etterforskning uskyldige og har ingen inndragning av rettigheter (dette er jo også noe av utfordringen ved feks familievold når det blir så lange kø med hensyn til etterforskning og rettsak. Hvor skal folk være mens de er mistenkt for å ha banka kjerringa, men ikke dømt? Blir som au pairen til Kallemyr. Mens man står i kø er man i terra inkoginto)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat