Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-20, 11:58   #68
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan uttaler du «korona»?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.



Hyacinth: Det kommer jo bare an på om man bruker eget språks avledningsmorfologi og danner et verb og så et verbalsubstantiv fra «krone»: krone -> å krone -> kroning eller om man bare låner hele stasen fra
:

Oi, feil i klippingen. Jaja.

Ja, jeg vet det, jeg synes bare det er litt pinlig at jeg trodde det engelske ordet var crownation, og jeg synes det virker som at ordene crown og corona brukes i hver sin betydning på engelsk (crown som i kronemakt, men det ER jo også noe annet, mens det man har på hodet kan være både crown og corona(?)), mens man på norsk bruker ordene krone/kroning uansett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat