Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-19, 18:09   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abassisaken i Trondheim

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg skjønner at det er til enhver tid de politiske føringene som avgjør på ulike områder i samfunnet - men jeg forstår IKKE at Høyesterett kan sette disse føringene FORAN internasjonale konvensjoner og menneskers grunnleggende rettigheter. Som jo flere argumenter med er gjort i denne saken. At Høyesterett har vurdert dette slik (feil) fordi det er villet politikk.

Enten så har Høyesterett gjort en selvstendig vurdering som støtter tidligere rettsinstanser, eller så tar de ikke saken opp til ny behandling på bakgrunn av at regjeringen ønsker det. Hvis sistnevnte er tilfelle er det vel ganske oppsiktsvekkende? Lovgivende vs utøvende osv, men hvis ikke øverste rettsinstans kan gi uttrykk for at loven og forskrifter de er satt til å utøve går på tvers av andre og grunnleggende rettigheter, synes jeg det er litt pussig.

Ja, du er ikke alene om å synes det er pussig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat