Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-10, 21:56   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Verden er full av barn som allerede er født og som trenger foreldre.

Ikke som står i kø for å adopteres, nei. Det er stadig langt flere adopsjonssøkende foreldre enn det er barn tilgjengelig for adopsjon.

Jeg synes ikke surrogati (eh, heter det "surrogati"?) er etisk uproblematisk. Det ser unektelig ut som en god deal for alle parter i artikkelen, men jeg lurer veldig på om denne indiske damen hadde valgt å føde en annens barn om hun kunne skaffet pengene på en grei måte ellers? Det virker i overkant ideologisk for min del, og om pengene er hovedmotivasjon så er veien kort til utnyttelse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat