Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-17, 13:43   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.420
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Purk, skurk, sur agurk?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er litt sjokkert over strafferammen, faktisk. Samtidig ikke. :forvirra: Det skal være streng straff når man som politimann BIDRAR til narkokriminalitet. Men når ABB feks sitter inne med samme strafferamme (men en forvaringsdom), så blir det litt absurd. Selv om tonnevis med narkotika garantert har bidratt til masse død og fordervelse.

Samtidig blir det å sammenlikne epler og bananer, de straffene eksisterer jo i hvert sitt univers. Da handler det om graden av alvorlighet i det universet, ikke målt opp mot andre.

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Joda. Korrupsjon er gradert i straffeloven; simpel og grov, hhv paragraf 387 og 388. (Samme system i gamle straffelov.)

Maksimalstraff for grov korrupsjon er 10 år, tre for "simpel". Det er medvirkning til narkotikaen som har strafferamme på 21 år. Folk har blitt dømt for korrupsjon for fancy middager. (Riktignok opphevet av lagmannsretten, tror jeg.) Om det er offentlig tjenestemann involvert, vil det oftest karakteriseres som grov korrupsjon.

Jada, jeg skjønner egentlig det. Jeg mente mer ift. at korrupt er korrupt, dvs. ikke at litt korrupsjon er ok. Opp til en årslønn, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat