Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-07, 10:51   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kalkuntråden

Jeg pleier å steke kalkunen uten stuffing, den er rett og slett bare tom innvendig. Da samles det masse deilig kraft inni som jeg heller ut og bruker i sausen. Kalkunen har aldri blitt tørr, men så er den blitt grundig penslet alle veier med smør før jeg setter den i ovnen.

Jeg steker opp innamaten og koker på den i timesvis. Sammen med kraften fra kalkunen er det lett å lage god saus.

Min Waldorfsalat er nesten identisk med Mims, men jeg har hatt oppi ananasbiter også av og til. Det blir friskt og godt. Vi spiser ris til.

Gleder meg til nyttårsaften og til seinere i dag når vi spiser mormors kalkun.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat