Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-15, 12:59   #119
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.624
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Finnes de på ordentlig? Og hva er egentlig ståhei i denne sammenhengen?

Mange artikler om at Dronning Sonja brukte solbriller til sin beltestakk på 90-tallet, vil jeg kalle stor ståhei.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er litt som å bruke "flisespikker" om folk som er kjempeopptatt av rettskrivning, uten at dette er ment nedsettende om norsklærere, ordboksredaktører eller andre filologer - eller for den del om folk som er utdannet innen treskjæring. Det er en fleipe-nedsettende betegnelse om en type folk, eller kanskje heller en type oppførsel, ikke om en yrkesgruppe.

Ja. Jeg er (dessverre) litt for ofte flisespikker, men det har ingen sammenheng med at jeg også er norsklærer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat