Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-06, 10:41   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.105
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tanker om barn og hva som er viktig (gammelt NM-innlegg)

Utrolig bra innlegg!

Jeg kjenner meg igjen i mange av tankene dine. Jeg kunne kommentert flere av de tingene du skriver, men bare en av dem vil jeg ta tak i nå... dette med hva vi har av muligheter til å gi våre barn.

I vårt vestlige, deilige komfortable Norge kan de fleste av oss drukne barna våre i materielle goder. Selv har jeg akkurat laget 3-årsbursdag med 14 unger og 14 tilhørende foreldre... ballonger, geletog og sjokoladekakeborg. Sønnen min fikk masse flotte presanger og han mangler ingen ting. Spørsmålet som jeg ofte stiller meg, er om jeg har kapasitet til å gi barnet mitt livskvalitet og ikke bare høy levestandard. Den karusellen vi kaller livet går stadig for fort for meg, og jeg føler mye på at jeg ikke har nok overskudd til min aktive 3-åring (har baby også). Setter jeg meg ofte nok ned sammen med han og lytter til hva han tenker, stopper vi ofte nok opp sammen og studerer en sommerfugl, føler han at mamma er virkelig tilstede... eller er mamma bare en virvelvind som løper rundt for å ordne og fikse... ?

Jeg tror at barna i mange land vi kaller fattige har det like godt som en del barn i Norge.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat