Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-17, 23:26   #233
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Egentlig er man kanskje ikke EKTE miljøverner før man tar til orde for å fjerne hele den vestlige høyforbruksbefolkningen, eller hvor langt skal man trekke det før det er ok å kritisere unødvendig forurensning, Lisa og Milfrid? Skal man koble seg av strømnettet og ha vannmølleaggregat i stedet for, i det minste? Bo i halmhytter?

Tja, godt spørsmål. Som sagt, jeg moraliserer ikke høyt over andres forbruksvaner men jeg tenker definitivt mitt om folk som går så kraftig ut og mener mye om andres forbruksvaner uten å evne og reflektere over i hvilke grad man selv faktisk bidrar i "det store bildet".

Man kan f.eks. gå inn på ulike carbon footprint kalkulatorer og gjøre seg litt mer bevisst på hvilke personlige valg vi tar i livet som gir store og små utslag i det store bilde av "miljøverstinger". I denne tråden var jo folk dønn ærlige på hvorfor de valgte å fly.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat