Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-15, 00:17   #36
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når et bilde treffer. *OBS STERKT*

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg blir ikke opprørt fordi jeg får døde barn servert til kaffen, men fordi disse barna og har rett på personvern. Ikke bare har de opplevd krig og frykt, de skal og ligge totalt avkledd for en hel verden.

De idiotene som snakker om lykkejegere lar seg neppe opprøre likevel.

Jeg ser hva du sier, men jeg er allikevel uenig. Ja, det er opprørende. Det er vondt. Og ja, det blottlegger en liten gutts skjebne.

Men ærlig talt, så synes jeg at budskapet er viktigere enn personvernet til en dessverre død person er viktigere her. Spesielt når de nærmeste pårørende tilsynelatende er med på at bildene går verden over nå.

Det at pårørende tilsynelatende godkjenner dette forteller i hvert fall meg at de er såpass oppegående at de ser litt forbi sin egen personlige tragedie og at de vet at virkemidler som dette faktisk fungerer på store deler av verden.

Normalt sett så er jeg også opptatt av personvern til avdøde personer, både barn og voksne, men i denne sammenhengen så må man se bredere på det. I denne aktuelle saken så var det på mange måter viktig for meg at denne døde gutten fikk et navn, og at pårørende kom på banen og går god for at bildene vises. Da er det ok, for det viser at også de pårørende ser det store og hele bildet!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat