Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-21, 13:17   #160
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken luksusmat synes du er oppskrytt?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg har vært på fabrikk hvor de lager folie gras, og etter å ha sett gryta det kokes i (kombinasjon med kunnskap om de stakkars gjessene….) der hjelper ikke om det smaker nyyyydelig. Også vært på østersfarm og smakt østers rett fra sjøen, spylt ned med dårlig, fransk vin (den studieturen var fin altså. ) og østers er vel heller ikke min store favoritt. Det minner om… jadda. Men det går jo ned.

Jeg hadde gitt blanke i gryta hvis det bare var mulig å framstille det uten å torturere gjess.

Biff av god kvalitet synes jeg er nydelig, forutsatt at den bare så vidt har touchet stekepanna. Gjennomstekt biff er alltid skuffende, kan like gjerne spise viskelær. Spiste hos slakteren i Panzano en gang, det var fantastisk! Fikk en rekke retter med kjøtt fra ulike deler av oksen (fikk utdelt kart ), tilberedt på ulik måte, der ingenting var stekt mer enn absolutt nødvendig. Toscansk rødvin i mugger på bordet, som jevnlig ble fylt på. O himmel!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-06-21 kl 13:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat