Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-24, 13:23   #60
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er den tiden på året ...

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg snakket opprinnelig normert riksmål og det henger en del morsomme ord igjen. Jeg bruker dog, pike, sne og sier bibliotek som det skrives, original med to i’er
Men også neggLakk, mjølk og farrang (omgangssyke). Heldigvis er språket vårt variert. Tenk så kjedelig om det var likt for alle.

Ja, det hadde vært kjedelig. Men er litt glad for at vi skriver noenlunde likt da. Særlig når jeg ser på en del fb-poster av mine tidligere sambygdinger, som skriver på dialekt. Jeg scroller lett forbi alt, enten det handler om rundballer til salgs, eller innkalling til reunion.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat