Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-19, 12:55   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De nye moms/tollreglene fra 1/1 2020

Det blir nye regler for innføring av varer fra utlandet fra nyttår.
Men WTF - hvordan skal dette funke? De pålegger selgeren å innkreve moms?

Jeg klarer ikke å se for meg på noen som helst måte at alle småselgere på etsy og små rare stoff- og garnbutikker og steder jeg kjøper pene bånd, eller kanskje til og med Bravissimo, gidder å registrere seg og drive med momsoverføring til norske myndigheter?
(nå må vel kanskje etsy som "e-handelsplattform" selv registrere seg isåfall, men allikevel)
Ikke finner jeg noe om "hva hvis det ikke er forhåndsmomset" heller, sånn hvis noen bare sender noe og driter i reglene. Og hva skjer hvis de ikke momser liksom, skal den Norske Stat jakte på regelbrytere i utlandet?

Noen som vet?

Her står det mer på regjeringen.no

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat