Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-21, 17:47   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri sjokoladekake

Jeg er en erfaren baker med cøliaki (drev bakeri før..)

Begrepet glutenfritt melblanding er veldig misvisende. Det finnes faktisk flere typer glutenfrie meltyper enn meltyper med gluten.

Normalt sett kombinerer forskjellige produsenter flere meltyper fordi det kan blir veldig tørt å eks bare bruke potetmel eller bare rismel.

Noen glutenfrie melblandinger består av mest potet, noen mest hirse, noen med havre, noen med mais, noen med teff osv.

Som regel også med noe bindingsmidler fordi gluten er det som holder melet sammen og et gf mel har ikke gluten.

Så man kan faktisk ikke bare si jeg bruker denne oppskriften så bruker jeg glutenfri melblanding. Det blir som å si jeg skal bake en spiral loff men bruker byggmel..

Det er da bedre å finne oppskrifter spesifikk til den meltypen du har kjøpt.

Toro er safe. Den er trygg og de fleste liker den. Baker jeg en annen sjokoladekake bruker jeg alltid schar melmiks b men jeg har en egen utprøvd oppskrift til den. Mamma foretrekker å bruke semper mel når hun baker bløtkake fordi hun får ikke til sukkerbrødet med schar melmiks men jeg kan ikke fordra semper til brød. Fordi oppskriftene ikke er tilpasset melet.

Skal du kjøre safe velg Toro men bruk kulturemelk, juice eller noe sånt. Jeg foretrekker appelsinjuice.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat