Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-21, 21:11   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kostnader: Elbil vs diesel

Her har vi foreløpig elbilen + dieseldyren (SUV, 4WD, 7 seter). I det daglige er det elbilen som brukes mest, og slik jeg ser situasjonen nå, tenker jeg at SUV-en kommer til å bli i mitt eie noen år til. De rene driftskostnadene for denne betyr egentlig lite, når bruken nå sikkert vil være ca. 8k i året - med mindre man ikke har bilferie. Og det blir nettopp da også elementer som bilferie der man vil se på denne som det mest egnede.

En elbil som erstatter tenker jeg fort har blitt godt over 500 000. Foreløpig blir da regnestykket egentlig ganske enkelt.

Når det ellers gjelder lading her med to elbiler, tenker jeg vel at det er sjeldent man trenger å lade begge hver dag, med mindre ikke den ene er med såpass kort rekkevidde at den i praksis må det. Nå er det jo riktignok mindre kjøring enn vanlig i koronatiden, men lading her for en elbil med 22/32 mils oppgitt rekkevidde (vinter/resten av året) blir 1-2 ganger i uka...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat