Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-21, 13:52   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnader: Elbil vs diesel

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har Nissan Leaf som eneste bil. Det går jo, men rekkevidden er noe begrenset og vi bruker mye tid hvis vi skal kjøre langt. Hvis dere ofte kjører mer enn halvannen time med bilen, så bør dere ha elbil med skikkelig rekkevidde hvis det skal være den eneste.

Som bybil virkelig elsker vi Leafen vår. Men savner å kunne kjøre på langtur uten å bruke så mye tid på lading. Mannen min driver og orienterer seg etter ny bil, men alternativet er bare en større elbil med rekkevidde på nærmere 500 km.

Hvis ikke jeg husker feil, så hadde dere 7-seter tidligere? 5008? Kan godt være jeg husker feil altså Men hvis jeg husker riktig; hvordan var det å gå fra så stor bil til en mye mindre en? For oss så blir det evt en Leaf som bil nr 2 og f.eks. Enyaq som bil nr 1. Selv om ikke det er superduper ofte at alle fem er i bilen så kan vi ikke belage oss på bilkjøp som ikke funker til det. Også trenger vi bagasjeplass. Enyaq ligger på over 500 km i rekkevidde.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat