Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-21, 10:34   #47
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Takl. Har lastet ned et par apper nå og så da at jeg ikke trenger brikke. Så da gjenstår det bare å prøve å lade. Det er noe nytt. I alle fall ikke mulig å blande diesel og bensin, så da går det nok fint. Men alltid litt skummelt med nye ting.

Kan være greit å registrere seg og få på plass kredittkortet inn i appen før man virkelig trenger appen ;-) Hvis man senere får brikke, er vel gjerne registreringen av brikken i samme appene og da mot samme kundeforhold så vidt jeg forstår.

Uten å ha sjekket, skulle jeg tro at selve mobilen også kan fungere som brikke via NFC. Så mulig man bare trenger å tappe telefonen der brikke skal leses. Ser i hvert fall at mobilen ligger som en ladebrikke i Fortun-appen (hvor man også kan bestille gratis ladebrikke).

Husk at på hurtiglading er det sjeldent hensiktsmessig å lade til høyere nivå enn det bilen støtter for hurtiglading - typisk 80%. Fra type 10 til 80% kan ta 30 minutter, men så reduseres ladehastigheten veldig for de siste 20 prosentene - da er det ikke hensiksmessig å betale samme minuttpris for å stå der....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat