Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-21, 14:24   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fersk elbileier

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Lading andre steder enn hjemme er det største stressmomentet for meg. Det er en jungel av leverandører, man må ha konto hos hver enkelt av dem. Jeg lader stort sett hjemme, så de gangene jeg skal hurtiglade eller lade på kommunal plass bruker jeg alltid masse tid på å logge inn i appen på nytt og finne ut av hvordan jeg får startet ladingen.

Løses "enkelt" med å ha brikke som registreres hos alle leverandører, jeg bruker NAF sin brikke, slik at jeg bare plugger inn bilen og starter lading med brikke.

Ellers, bli kjent med bilen som du ville en hvilkensomhelst annen bil, venn deg til at det er et gjettometer som sier hvor mange km bilen mener du har igjen å kjøre på "tanken". Dette tallet kan gå ned og opp, avhengig av kjørestil, fart og temperatur, og der derfor ikke konstant. Derfor forholder jeg meg like mye til hvor mange % jeg har igjen på batteriet for å vite hva som er ståa.

Lad når du kan, ikke når du må - gjelder i alle fall for meg med Nissan Leaf med lite batteri, men er ikke sikkert at det er like relevant for nyere biler med større batteri.

Det er sikkert ulike modus, så finn ut av hvilket modus som er beregnet for å kjøre i ulike omstendigheter.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat