Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-06, 15:07   #32
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Pelsdyr-oppdrett er en næring, på linje med andre næringer. Det er jo en del folk som har hele inntekstgrunnlaget sitt defra. Det er jo forskjell på mennesker og dyr. Dyrene er jo først og fremst til for at mennesker skal nyttegjøre seg dem. Pels er et varmt og godt plagg, mot kalde vintre. Mange lekre pelskåper. Selv har jeg en stil som gjør at jeg ikke passer med pels, men kunne tenkt meg å hatt en - om så ikke for annet enn å støtte næringen.

At det er en næring gjør den ikke automatisk stueren og etisk forsvarlig.
At dyrene er til for mennesker er noe av det mest egoistiske jeg har hørt, for hva er et menneske om ikke et dyr - et rovdyr. Mennersker med den holdningen om at alt på kloden "tilhører" mennesket gjør meg rett og slett kvalm....

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat