Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-09, 11:17   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en gresk øy

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Det må være greit å dra dit med barn, ungene er 3 og 7 år neste vår. Vi tenker ikke primært på en badeferie, men det må være mulig å bade litt i alle fall. Vi liker at det er litt komfort uten at vi er så veldig kravstore nødvendigvis. Hovedmålet er vel å slappe av, nyte livet og ha late dager, men med mulighet for et par dager der vi kan dra på småturer og oppleve litt.

gajamor: ja, jeg så det, men 17. mai må vi nok være hjemme siden Frøkna er skolejente for første gang. Uka etter er det derimot 2. pinsedag på mandag, så jeg tenker det blir den uka om vi får til dette her. Det betyr at vi må feire 7. årsdagen til Frøkna der, men det tror jeg hun takler helt fint.

Så hvordan bør vi bestille turen? Hva er best? Hotell? Leilighet? Bruke turoperatør?

Dersom dere ikke har reist på slik type ferie før, så anbefaler jeg å bestille reisen hos en av de store turoperatørene, dvs. Ving, Star Tour eller Apollo. De har skreddersydde pakker med fly + bosted inkludert. I tillegg kan man bestille leiebil, utflukter osv. Veldig enkel og komfortabel måte å reise på ettersom man ikke trenger å "tenke selv" og når man har forsøkt det en gang eller to så har man jo blitt litt kjent, og kan evt. sette sammen reisen sin selv en annen gang. Dvs. bestille flysete og hotell separat hvor man måtte ønske.

Hva som er best av hotell eller leilighet er litt vanskelig å si. Har man hotell så har man jo som oftest minst frokost inkludert, og det kan jo være deilig å komme til "dekket bord" når man har ferie. Samtidig er det jo greit med leilighet for da kan man lage enkle måltider selv. På Sunwing, som selges gjennom Ving, kan man få begge deler. Der er det kun leiligheter, men man kan bestille s.k. "inclusive" som inkluderer frokost, lunsj og middag 5 dager i uken. Barn under 12 spiser helt gratis. Vi har funnet ut at vi sparer masse, masse penger på det ettersom barn spiser gratis (vanligvis spiser de jo ikke så altfor mye av maten man bestiller på restaurant, og restaurant-mat hver dag kan bli dyrt).
Sjekk www.ving.no og klikk deg inn på Sunwing, så kan du lese mer om det.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat