Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-07, 01:14   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå har jeg sendt mail til justisministeren og justikomiteen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei. Ingen bombe. Men hvordan ville du at et sånt tilbud skulle vært utformet?

Jeg kommer ikke helt forbi min målløse forbauselse over at velferdssamfunnet ikke fullt ut gjelder familier med barn med spesielle behov. At de skal slite så innmari, at det skal nærmest være en straff å få et barn som trenger mer enn andre. Slik jeg har sett det, utenfra vel å merke, står slike familier utenfor sykehuset, med en mer eller mindre nyfødt bylt i armene og er helt alene. Og så starter jobben, og alle krefter som skulle ha vært brukt på barnet, søsknene, forholdet og resten av familien, brukes på skjemaer, kamper med rigide regelryttere på ulike kontorer, forsøk på å få ulike etater til å snakke sammen, kjøring fra det enebehandlingstilbudet etter det andre osv osv.

Bequis: fin og engasjert mail! Gidder du å rette opp den setningen og sende til den mailadressen jeg prikker deg?

Signerer denne.
Og de samme som har mulighet til å gi kommuer o.l de midlene de trenger for å gi foreldrene den hjelp og støtte de har krav på, går ut og messer om at vi ikke vil ha et sorteringssamfunn.
Den provoserer meg.
Man skal helst ikke lengre se etter "feil" hos foster ved vanlig ultralyd, for det kan føre til sorteringssamfunn.
Men samtidig om folk viste at deres rettigheter og støtte/hjelpetiltak var på plass fra den dagen barnet ble født tror jeg folk i mindre grad ville være så skremt over å få et barn med "problemer". For jeg for min del tror at folk er redd de ikke klarer å ta seg av barnet samtidig som de må kjempe en innbitt kamp for hver minste lille ting.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat