Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-07, 00:52   #28
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nå har jeg sendt mail til justisministeren og justikomiteen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kunne forøvrig tenkt meg å bedt om et kommunalt servicekontor for alle foreldre med barn med spesielle behov, som samordnet og tilrettela de ulike tjenestene man trenger, lagde fornuftige timeplaner for ulike terapitilbud og hjelpeting, fikset søknader, skaffet støttekonkter og avlastere osv.



Opprinnelig lagt inn av Madam Mim

Jeg kommer ikke helt forbi min målløse forbauselse over at velferdssamfunnet ikke fullt ut gjelder familier med barn med spesielle behov. At de skal slite så innmari, at det skal nærmest være en straff å få et barn som trenger mer enn andre. Slik jeg har sett det, utenfra vel å merke, står slike familier utenfor sykehuset, med en mer eller mindre nyfødt bylt i armene og er helt alene. Og så starter jobben, og alle krefter som skulle ha vært brukt på barnet, søsknene, forholdet og resten av familien, brukes på skjemaer, kamper med rigide regelryttere på ulike kontorer, forsøk på å få ulike etater til å snakke sammen, kjøring fra det enebehandlingstilbudet etter det andre osv osv.




Ingen bombe at jeg er enig heller vel.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat