Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-20, 09:02   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye betale kollega for å bake?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Da tenker jeg man enten skal senke nivået for det man vil ha bakt eller betale det det faktisk koster.
Det er ikke greit å utvanne konditoryrket slik, og å bidra til svart arbeid, for det er akkurat det dette er.
Sorry, men det er som å putte penger på meg når dette temaet kommer opp.
Jeg blir så provosert av såkalte hobbybakere som tar arbeidet fra lokale bedrifter og mennesker som har brukt år på å lære faget.

Jeg baker mye til nære og kjære, og legger noe helt enormt med arbeid i å lage den beste og fineste kaken, jeg tegner skisse og lager kakepynt selv og gir fra meg noe skikkelig bra til en anledning. Det er ikke uvanlig at jeg bruker 5-6 timer på en kake.
Det kunne ikke falle meg inn å ta betalt for dette arbeidet, og som nevnt i forrige innlegg, de jeg sier ja/tilbyr meg å gi kake er folk som er så nær at jeg uansett ville gitt en oppmerksomhet.

Jeg er ikke uenig altså, var mer for å grunngi hvorfor dette nok skjer. Blir litt som med hjemmestrikk, det er gjerne veldig dårlig timesbetaling for hobbybakere. Og iallefall når man også regner med alt utstyret de gjerne har investert i. Jeg tror mange ser på imponerende pinterest og instagram bilder og gjerne vil ha det de ser der. Men kanskje ikke like villig til å betale 2500 kroner for en kake til 2 års dagen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat