Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-24, 23:04   #126
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukke opp igjen hundeposen på vei hjem

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi får bare være enige om å være uenige tror jeg. Det skal være sagt at jeg bor ikke i et område hvor folk går i kø i skogen, så tror neppe det er mange som opplever denne bæsjeposen som henger på en gren på et tre. Noen ganger møter jeg en person på turen min, som oftest ingen. Og siden jeg alltid tar den med er det etter min mening begrenset forsøpling denne posen innebærer.

Jeg syns det er litt merkelig at hundeeiere skal få så mye pes for både dette, og for å legge posene i andres søpledunker (igjen, vi bor ikke et sted der det er så mange som slipper posene i andres dunker at det fyller opp på noe som helst vis), men kattebæsj er uproblematisk. Denne bæsjen befinner seg altså på min tomt, og hunden tråkker noen ganger i det hvis hun går under terrassen, og det stinker altså. Da vi hadde små barn måtte vi ha lokk på sandkassa, ellers risikerte vi at ungene lekte med sand og innemellom der lå det bæsj.


Og bare for å være klar - plukke opp bæsjen er en selvfølge.

Jeg sier ikke at kattebæsj er uproblematisk, bare at det ikke kan sammenlignes. Det snakk om et annet dyr, som man ikke har samme kontroll over som en hund, så jeg forventer ikke at eieren skal ta like mye ansvar. Jeg synes ikke det er spesielt stas med kattebæsj på plenen nei, men jeg ser gjennom fingrene med det så lenge de reduserer rottefaren i nabolaget. Men det er alt for mange som skaffer seg katt, det begynner å bli en plage. Men som Anne C sier, det er da ingen unnskyldning for å legge igjen poser med hundebæsj langs turstiene, at andres katter driter i din hage.

Dere som legger igjen poser med drit for å hente dem på vei tilbake mener bestemt at det ikke er noe problem for andre. Vel, det er bare å se i denne tråden, det er jo tydelig at det er det. Så saken er ikke at folk ikke opplever det som et problem, men at dere ikke ønsker å ta hensyn til det. Og det kan dere selvsagt velge. Men dere kan ikke bestemme at andre ikke skal irritere seg over det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-03-24 kl 23:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat