Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-10, 21:58   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat til kresen 11-åring

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

... kombinert med at du har unger som er mottakelige for press; tydeligvis.

Vår erfaring med press ble spisenekt, så vi sluttet med det. Ungene våre kommer seg de også, men det går sakte. Og det er ikke alltid like festelig å ha dem med bort til folk. Foreløpig er det vi foreldre som tar støyten siden de er så små, men en 11-åring vil vel snart få beskjed selv også om at dette er litt "teit".

Jeg mente ikke å antyde at det virker på alle barn, alltid. Det var bare en kommentar til dette: "Jeg har fremdeles til gode å se noen eksperter si at det å presse et kresent barn når det gjelder mat, er veien å gå." Min erfaring er at mine to barn spiser veldig mye forskjellig nå, som de aldri ville rørt om vi ikke hadde lagt press på dem for å smake. Det lå ikke noen generalisering i utsagnet utover det.

Det er selvsagt også stor forskjell på "utilbørlig tvang" og "moderat overtaling".


Og når det gjelder å få oppdragelsen andre steder fra ... Vel, jeg for min del sier ikke noe når Frøknas klassevenninne rynker synlig på nesa over middagen, men hun blir ikke invitert flere ganger heller. (Hun hadde fått høre det om hun sa "æsj" altså, så hvis man er uoppdragen nok, får man vel tilsnakk til slutt.. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat